Herb miasta
Murowana Goślina - miasto i gmina
MENU
Sport > Piłka nożna > Liga Gminna > Archiwum >
Strona główna 
Nowości
w serwisie
Aktualności
O gminie
Historia
Kultura
Sport
FORUM
Półmaraton
Bieg rekreacyjny
Liga Gminna
-- Tabela, wyniki
-- Terminarz
-- Drużyny
-- Archiwum
Concordia
-- Terminarz, wyniki 
-- Tabela
-- Juniorzy
-- Archiwum
Łopuchowo
-- Terminarz, wyniki 
-- Tabela
-- Skład
-- Juniorzy
-- Archiwum
UKS Concord
-- Rozgrywki
-- Historia
-- Galeria
-- Archiwum
Turystyka
Komunikacja
Galeria
Linki
Twoja opinia
Księga gości
Mapa stron
Kontakt
"Obywatel"

 

Regulamin rozgrywek Gminnej Ligi Piłki Nożnej w sezonie 2002/2003

§ 1
W rozgrywkach Ligi Gminnej uczestniczą na zasadzie dobrowolnego udziału zespoły piłkarskie reprezentujące miejscowości gminy Murowana Goślina oraz zespoły spoza gminy zaproszone do udziału w rozgrywkach przez Zarząd.

§ 2
Nad przebiegiem rozgrywek i przestrzeganiem regulaminu czuwa wyłoniony na zebraniu Zarząd w liczbie 3 osób, którego decyzje są ostateczne i nie podlegają weryfikacji. Członkowie Zarządu mogą być oficjalnymi obserwatorami meczu i wpisywać swoje uwagi do protokołu.

§ 3
Zespoły zgłaszające się do rozgrywek w sezonie 2002/2003 zobowiązane są dokonać następujących formalności:
  1. przedstawić listę zawierającą do 25 zawodników z ich danymi osobowymi (imię i nazwisko, data urodzenia). W przypadku zawodników niepełnoletnich każdy z nich musi załączyć pisemną zgodę przynajmniej jednego z Rodziców na udział w rozgrywkach.
  2. wskazać boisko na którym zespół rozgrywać będzie mecze w charakterze gospodarza
  3. uiścić wpisowe w wysokości 400 zł od zespołu na wydatki związane z funkcjonowaniem Ligi
§ 4
Każda z drużyn musi wyłonić kierownika zespołu i trenera, które to osoby biorą na siebie pełną odpowiedzialność za kwestię wydolności zdrowotnej zawodników swoich zespołów (wskazane byłoby przebadanie wszystkich zawodników drużyny przez lekarza). Kwestia ubezpieczenia zawodników od następstw nieszczęśliwych wypadków również spoczywa na kierownictwie każdego ze startujących zespołów, nie zaś na Zarządzie Ligi. Każdy z kierowników zespołów zobowiązany jest do zapoznania wszystkich swoich zawodników z regulaminem Ligi. Ponadto tylko kierownik zespołu kontaktuje się bezpośrednio z Zarządem w kwestiach spornych.

§ 5
  1. W zespołach mogą występować tylko zawodnicy spośród wskazanych na liście, o której mowa w paragrafie 3 podpunkt .a) - NIKT PONADTO!
  2. W ROZGRYWKACH LIGI GMINNEJ NIE MOGĄ UCZESTNICZYĆ ZAWODNICY ZRZESZENI W KLUBACH.
  3. Zawodnika zgłoszonego do rozgrywek uważa się za zrzeszonego, jeżeli zagrał po dniu 1 września 2002 w barwach jakiegokolwiek klubu w rozgrywkach organizowanych pod patronatem PZPN (począwszy od klasy "B" aż po najwyższą klasę rozgrywkową). Pojecie "zagrał" oznacza w tym przypadku pojawienie się zawodnika na boisku, nie zaś na ławce rezerwowych czy w protokole.
  4. Zawodnik, który w trakcie rozgrywek Ligi Gminnej zagra mecz w jakiejkolwiek klasie rozgrywkowej automatycznie traci prawo do gry w Lidze Gminnej na statusie amatora. Od tego momentu każdy jego występ w rozgrywkach Ligi Gminnej oznacza dla jego zespołu walkower 0:3 bez względu na wynik uzyskany na boisku.
  5. Za celowe i umyślne wystawienie w meczu zawodnika lub zawodników nieuprawnionych drużyna ukarana zostanie walkowerem 0:3 na korzyść drużyny przeciwnej - bez względu na wynik uzyskany na boisku.
  6. Wszyscy zawodnicy drużyny udającej się na mecz MUSZĄ posiadać przy sobie dokument ze zdjęciem stwierdzający tożsamość na wypadek kontroli tożsamości przez sędziego głównego - brak takowego dokumentu może spowodować uznanie danego zawodnika za nieuprawnionego do gry.
  7. Za zatajenie danych przez zawodników odpowiedzialność ponosi kierownik zespołu, a konsekwencje ponosi cały zespół.
§ 6
  1. Wszystkie mecze prowadzą wyznaczeni przez Zarząd sędziowie główni - sędziów liniowych, pełnoletnich i posiadających podstawową znajomość przepisów piłkarskich wyznaczają spotykające się zespoły (po jednym z każdego zespołu). W przypadku, gdy wyznaczony przez Zarząd sędzia główny nie dotrze na miejsce rozgrywania zawodów mecz może być rozegrany, jeżeli oba spotykające się zespoły zgodnie wskażą kandydata na sędziego głównego i podporządkują się całkowicie jego decyzjom. W innym przypadku spotkanie będzie musiało zostać rozegrane w innym terminie ustalonym przez zespoły lub wskazanym przez Zarząd.
  2. Sędziowie prowadzą zawody wg przepisów i wytycznych PZPN i Polskiego Kolegium Sędziów, a ich decyzje podjęte na boisku są ostateczne.
  3. W trakcie meczu sędzia główny może udzielać zawodnikom upomnień ustnych, napominać zawodników poprzez pokazanie żółtej i usunąć z boiska poprzez pokazanie czerwonej kartki.
    1. żółtą kartką zostanie ukarany zawodnik, który:
      • uporczywie narusza przepisy gry
      • słownie lub czynnie demonstruje niezadowolenie z decyzji i rozstrzygnięć sędziego
      • zachowuje się niesportowo.
    2. czerwoną kartkę oznaczającą usunięcie z boiska otrzyma zawodnik, który:
      • zachowuje się w sposób grubiański, wybitnie niesportowy lub gra brutalnie
      • używa obelżywych lub ordynarnych słów mimo napomnienia
      • słownie lub czynnie znieważa arbitrów lub zawodników
      • pomimo otrzymanego napomnienia nadal narusza przepisy gry.
  4. Trzy żółte kartki otrzymane przez danego zawodnika (oczywiście nie w jednym meczu) powodują konieczność pauzowania przez niego w najbliższym meczu swojej drużyny.
  5. Otrzymanie przez zawodnika czerwonej kartki spowoduje:
    1. pauzowanie w jednym spotkaniu, jeżeli kartka był konsekwencją kartki żółtej za faule, zagranie ręka itp.
    2. pauzowanie w trzech spotkaniach, jeżeli kartka była konsekwencją brutalnych i umyślnych fauli.
  6. W stosunku do zawodników ukaranych czerwoną kartka za niesportowe zachowanie wprowadza się następujące sankcje:
    1. Zawodnik ukarany czerwoną kartką za niesportowe zachowanie tj.:
      • grubiańskie zachowanie w stosunku do arbitrów, przeciwników i kolegów z zespołu,
      • krytykowanie lub złośliwe komentowanie orzeczeń arbitrów,
      • wulgarne demonstracje słowno-gestykulacyjne skierowane pod adresem arbitrów, zawodników i publiczności,
      • naruszenie nietykalności osobistej arbitrów, zawodników oraz kibiców,
      zostanie ukarany przez Zarząd zawieszeniem na okres 3-5 meczów (licząc od najbliższego spotkania, które rozegra jego zespół) rozgrywanych w ramach Ligi Gminnej oraz Pucharu Ligi Gminnej. Karą dodatkową dla zawodnika będzie umieszczenie jego nazwiska na tzw. "czarnej liście" (opublikowanej przez poprzedni Zarząd i weryfikowanej w trakcie sezonu).
    2. Zawodnik , którego nazwisko figuruje już na "czarnej liście", a który (powróciwszy do gry po odbyciu kary) ponownie "odznaczy się" zachowaniem opisanym szczegółowo w podpunkcie a/ - zostanie automatycznie ukarany odsunięciem od udziału w 8 najbliższych spotkaniach swego zespołu w ramach rozgrywek Ligi Gminnej oraz Pucharu Ligi.
    3. Zawodnik, który po raz trzeci "popisze się" niesportowym zachowaniem zostaje automatycznie zawieszony na okres dwanastu miesięcy licząc od momentu nałożenia kary.
    4. Podstawą do wymierzenia kary zawodnikowi są ZAWSZE:
      • protokół z rozegranych zawodów,
      • dodatkowa ustna lub pisemna informacja arbitra prowadzącego spotkanie,
      • informacja kierowników zespołów, podczas meczu których doszło do incydentu,
      • informacje członków Zarządu, jeśli są neutralnymi obserwatorami.
    5. Zawodnik zarejestrowany w Lidze Gminnej, który dopuści się zachowań wymienionych w punkcie 6 podpunkt a - będąc jedynie kibicem, lub obserwatorem spotkania - również może zostać ukarany dyskwalifikacją, jeżeli jego zachowanie zostanie udokumentowane np. w protokole z zawodów.
    6. Zawodnik, którego nazwisko figuruje na "czarnej liście" ma prawo wystąpić o zdjęcie jego nazwiska z listy, jeżeli w okresie 6 miesięcy od momentu umieszczenia go na liście nie dopuścił się zachowań wyszczególnionych w punkcie 6 w podpunktach a/, b/, c/.
    Kara nałożona przez Zarząd jest ostateczna i nie podlega jakimkolwiek negocjacjom na spotkaniach Zarządu i kierowników zespołów.
  7. Przed każdym spotkaniem sędzia główny sprawdza obuwie obu zespołów - buty piłkarskie nie mogą posiadać żadnych wystających elementów metalowych typu: zużyte korki, metalowe kołki itp. Tylko sędzia główny decyduje o dopuszczeniu obuwia do gry.
  8. Sędzia główny ma pełne prawo i obowiązek w razie potrzeby sprawdzić tożsamość każdego z graczy - w przypadku, gdy zawodnik odmówi okazania dowodu potwierdzającego tożsamość sędzia musi opisać to w protokole - zaś wiążącą decyzję podejmie Zarząd.
  9. Z każdego rozegranego spotkania sporządzany jest protokół na specjalnym formularzu - protokół musi zawierać m. in.: składy zespołów, wynik meczu, nazwiska sędziów itp. - zgodnie z wytycznymi PKS. Szczególną uwagę zwracają sędziowie na to, aby umieścić w protokole nazwiska ukaranych kartkami zawodników i rodzaj przewinienia za które zostali ukarani.
  10. Wszystkie protokoły sędziowie dostarczają wyznaczonemu reprezentantowi Zarządowi Ligi w terminie najpóźniej 7 dni od daty rozegrania spotkania.
§ 7
  1. Czas gry poszczególnych meczów ustala się na 2 x 45 minut czystej gry - o ewentualnym przedłużeniu czasu ze względu na przerwy w grze decyduje wyłącznie sędzia główny.
  2. Każda drużyna może dokonać w ciągu jednego spotkania 4 zmian, w tym bramkarza. Zawodnik wchodzący na boisko przekazuje sędziemu kartkę z nazwiskami zawodnika schodzącego i wchodzącego - kartkę na specjalnym druczku wypisuje kierownik lub trener.
§ 8
Na drużynie będącej gospodarzem meczu spoczywa obowiązek przygotowania boiska do gry, zapewnienia sędziom i drużynie gości i jej kibicom bezpieczeństwa i podstawowej opieki medycznej grającym zawodnikom. Za powyższe odpowiedzialne jest kierownictwo zespołu gospodarzy, które w razie jakichkolwiek ekscesów na boisku lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie musi liczyć się z konsekwencjami, aż do zamknięcia boiska włącznie.

§ 9
Drużyna pragnąca przełożyć termin spotkania musi o tym fakcie poinformować drużynę przeciwną i Zarząd przynajmniej na trzy dni przed planowanym terminem meczu wg terminarza i uzyskać akceptację na zmianę terminu drużyny przeciwnej.
§ 10
  1. Rozgrywki Ligi Gminnej w sezonie 2001/2002 prowadzone są systemem "jesień - wiosna", tzn. jesienią pierwsza runda na zasadzie "każdy z każdym", a wiosną runda rewanżowa.
  2. Za zwycięstwo drużynie przyznawane są 3 pkt., za remis 1 pkt. za porażkę 0 pkt.
  3. O kolejności miejsc w tabeli Ligi decydują kolejno:
    1. największa liczba zdobytych punktów,
    2. w przypadku takiej samej liczby punktów wyniki bezpośrednich spotkań zainteresowanych drużyn,
    3. przy tej samej liczbie punktów w meczach bezpośrednich decyduje stosunek bramek w tych spotkaniach.
    4. ogólny stosunek bramkowy ze wszystkich spotkań uzyskany przez drużynę.
    5. przy identycznym stosunku bramkowym decyduje większa liczba strzelonych goli
§ 11
Wszystkie kwestie sporne rozstrzygać będzie na posiedzeniu Zarząd - zainteresowane strony mogą uczestniczyć w posiedzeniach w charakterze obserwatorów.

§ 12
Akceptując w/w regulamin startujące drużyny potwierdzają tym samym całkowite podporządkowanie się jego wytycznym. Nie ma możliwości renegocjacji poszczególnych punktów w trakcie trwania rozgrywek.

§ 13
Zarząd i startujące drużyny gwarantują pełny dostęp do wszelkich informacji i udzielą wszelkiej możliwej pomocy reporterom i przedstawicielom prasy.

§ 14
Niniejszy regulamin otrzymują przedstawiciele wszystkich startujących zespołów i członkowie Zarządu.

ZARZĄD LIGI GMINNEJ

 
 
Góra strony